Agata Socha
Specjalizacja: Neurologopeda
W swojej pracy szczególnie cenię budowanie właściwej relacji z dzieckiem i jego rodzicem. Moim celem jest stworzenie przestrzeni opartej na wzajemnym szacunku i zaufaniu, ponieważ to właśnie taka relacja stanowi fundament skutecznej terapii.
W sposób jasny i rzetelny omawiam wyniki diagnozy oraz plan terapii, wyjaśniam jej zasady i przebieg.
Stosuję techniki motywujące, zwracam uwagę na mocne strony pacjenta, doceniam jego wysiłek i chwalę osiągnięcia.
W razie potrzeby korzystam ze wsparcia specjalistów: laryngologa, audiologa, neurologa, psychologa, psychiatry, fizjoterapeuty czy terapeuty integracji sensorycznej. Wnioski z tych konsultacji zawsze uwzględniam w planowaniu i realizacji terapii logopedycznej.
Łączę wiedzę medyczną, psychologiczną, lingwistyczną i pedagogiczną, co pozwala mi patrzeć na dziecko całościowo i dostrzegać wszystkie aspekty jego rozwoju.
Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach prowadzonych przez uznanych specjalistów, m.in. prof. Danutę Plutę-Wojciechowską, dr Mirę Rządzką i dr hab. Martę Korendo.
W wolnym czasie szydełkuję, piekę artystyczne torty, a wieczorami tańczę bachatę.
Zakres udzielanego wsparcia:
- Zajmuję się diagnozą i terapią zaburzeń mowy o różnym podłożu – neurologicznym, psychogennym, genetycznym oraz środowiskowym. Pracuję z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, zaburzeniami komunikacji, jąkaniem, dyzartrią i afazją.
- W swojej praktyce terapeutycznej wykorzystuję elementy integracji sensorycznej, integracji bilateralnej oraz metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC).
Wykształcenie:
Ukończyłam pedagogikę specjalną na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Kwalifikacje logopedyczne uzyskałam na studiach podyplomowych na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, a neurologopedię ukończyłam na Uniwersytecie Humanistycznym SWPS. Jestem aktywnym członkiem Polskiego Towarzystwa Neurologopedycznego.
Doświadczenie:
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach i placówkach specjalnych, pracując z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych. Obecnie pracuję w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 5 oraz w Przedszkolu Miejskim nr 112 w Łodzi, gdzie prowadzę diagnozę, terapię logopedyczną i współpracuję z rodzicami oraz nauczycielami, aby zapewnić dzieciom jak najlepsze warunki rozwoju.